Kopvillkor
Välkommen till TVINS. Hos oss hittar du spännande, unika och smarta produkter med hög kvalité. Vi reser världen runt för att hitta nya och spännande produkter som du kan ha glädje av i din vardag.

Med vänlig hälsning

Filip Gahnström

VD, Tvins


Dina fördelaktiga villkor
Vår ambition är att du alltid ska vara nöjd som kund. Här får du veta allt om hur det fungerar när du handlar på tvins.com.
Du har alltid 30 dagars öppet köp.

Tvins orderhantering/din beställning
Din order packas och lämnar vårt lager normalt inom 24 timmar. Beställningar som görs före kl.12 lämnar lagret samma dag. Vi ber om överseende vid oförutsedda händelse eller extra intensiva perioder såsom inför jul eller stora kampanjer.

Betalningssätt - Du kan betala med kreditkort Visa, Mastercard och American Express. TVINS erbjuder även faktura och delbetalning i samarbete med TF Bank:

Faktura – Din faktura skickas separat i mitten av månaden. Fakturaadress och leveransadress måste alltid vara samma när du väljer att betala med faktura. Med dina varor följer en följesedel.


Kundservice – TVINS Kundservice finns till för dig! Du är alltid välkommen till att skicka e-post till help-se@tvins.comom du har några frågor eller kommentarer. Vi kontaktar dig inom 48 timmar. Eller ring oss på 08-587 610 00


Försändelser


Land och valuta – Följande länder har egna hemsidor och här kan du betala i lokal valuta: Danmark, Finland, Norge och Sverige. Vänligen observera att det inte är möjligt att sända varor över landsgränserna.


Leveranstid
Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet lämnar TVINS lager. Sedan tillkommer fraktbolagets leveranstid, oftast cirka 1-3 vardagar. Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade och vi kan inte garantera att varorna skickas inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vid eventuellt dröjsmål meddelar Tvins, om möjligt, en ny beräknad leveranstid.


Orderbekräftelse
Så snart du skickat din order via hemsidan kommer du att få se en orderbekräftelse på skärmen med ditt ordernummer och det samlade orderbeloppet.


Leveranskostnader
Eventuella leveranskostnader för din order framgår i kassan och på orderbekräftelsen.


Moms
Alla TVINS priser inkluderar 25% moms oavsett vilket land du valt. Därför är priset du ser, det pris du betalar.


Ej uthämtade paket
Varan finns vanligen i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud, därefter går varan automatisk i retur till oss. Vi debiterar en avgift för varor som inte hämtas ut. Avgiften (fn 199 kr) avser våra kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.


30 dagars öppet köp
Prova produkten hemma hos dig – gör ditt köpbeslut därefter. Inom 30 dagar från mottagandet av varan behöver vi din ansökan om att göra en retur. Detta gör du enklast genom att ringa kundtjänst. Därefter behöver vi få returen inom 14 dagar. Gör du en retur på grund av en defekt vara så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp står du själv för returfrakten på 100kr.


Returer
Meddela oss, inom 30 dagar från mottagandet, om du vill returnera en vara så skickar vi dig en returadressetikett. Detta gör hanteringen av din retur säkrare. Skickar du den själv är det du som kund som ansvarar för varorna tills de når TVINS. Defekta produkter skall returneras i samma skick som de togs emot, se reklamation. Kontakta kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com när du har frågor om en retur du vill göra. För närvarande är returkostnaden 100kr per paket när du använder vår returadressetikett. Kostnaden för din retur kommer på separat faktura när din retur är hanterad. En eventuell kostnad för värdeminskning kommer att debiteras dig om du använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans funktion och egenskaper.


Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen (2005:59) 14 dagars ångerfrist. TVINS erbjuder istället 30 dagar som en service till dig. Prova gärna din vara hemma. Skulle du inte vilja behålla varan, kan du returnera den inom 30 dagar. Varan skall då återsändas i sin originalförpackning med alla varans beståndsdelar inklusive alla manualer. Vi kan inte betala tillbaka pengar för förbrukningsprodukter såsom parfym, underkläder, hygienartiklar, CD, Video och DVD om emballaget är brutet. Länk till konsumentverkets ångerblankett: Ångerblankett I Tvins butiker gäller detaljhandelns köpvillkor – öppet köp i 30 dagar vid obruten förpackning och originalkvitto.


Reklamation
Tvins tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bilder via mail på felaktigheten/den defekta varan där felet tydligt framgår. Vi skickar en förbetald returadressetikett till dig.


När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet. Vid frågor angående reklamation och returer, vänligen kontakta kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com


Återbetalning
Vi återbetalar dig senast 14 dagar efter mottaget meddelande om retur. Har du betalt med kort kommer återbetalning ske på kort, om du betalt via TVINS faktura, kommer återbetalningen att sättas in på ditt angivna kontonummer eller via utbetalningsavi. Om du vill få pengarna utbetalat på annat sätt kontakta vår kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller emailhelp-se@tvins.com. Vid återbetalning så justerar vi för eventuella returkostnader.


Hantering av personuppgifter
På TVINS värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd (t.ex. skulle vi aldrig sälja dina personuppgifter till ett annat företag). De personuppgifter som vi på TVINS samlar in är för att kunna hantera beställningar/köp, kundtjänstärende, genomföra event eller tävlingar.
Varför vi behöver dina personuppgifter:


•Fullgörande av köpeavtalet. Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet. Dina uppgifter kommer att lagras till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader framåt i syftet att hantera eventuella reklamations- och garantiärenden.


• För att kunna fullgöra företagets rättsliga förpliktelser. Denna insamling av dina personuppgifter krävs enligt lag. Om uppgifterna inte lämnas kan vår rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet. Dina uppgifter lagras 36 månader efter det att köpet har genomförts.


• För att kunna hantera kundserviceärenden. Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundserviceärenden. Lagras till dess att kundtjänstärendet avslutats (dock längst i 36 månader).


• För att kunna genomföra och hantera deltagande i tävlingar och/eller event. Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera ditt deltagande i tävlingar och/eller event. Dna uppgifter lagras under den tiden eventet/tävlingen pågår.


• För att kunna hantera erbjudanden och förmåner för dig som kund. Skapandet av dina personliga erbjudanden och generella medlemserbjudanden, anpassade nyheter, produktrekommendationer, inspiration och förmåner. Dina uppgifter lagras till dess att ditt medlemskap avslutas.


Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål. Och vår avsikt är att alltid vara öppna och transparanta med hur vi behandlar dina personuppgifter och du har alltid rätten att bli ”glömd”. Alla personuppgifter som samlas in ägs av TVNS AB org. 556649-4208, TVNS AB Box 505, 20125 Malmö.


Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor


SÄKERHET VID KÖP
Det är helt säkert att handla på Tvins. Tvins servrar använder sig av en avancerad krypteringsteknologi – SSL (Secure Sockets Layer). När vår säkerhetsserver tagit emot informationen från ditt betalkort skickas den i krypterat format vidare direkt till banken. TVINS använder Worldpay (tidigare BIBIT) och uppfyller kraven för PCI. Betalning med betalkort sker i överensstämmande med svensk lag för betalningar via Internet. När du har genomfört din betalning via Internet får du en orderbekräftelse via e-post. Den ber vi dig att spara.


Beställning
Tvins reserverar sig för slutsålda varor, prisändringar och eventuella fel. Vi vill göra dig uppmärksam på att det är svårt att helt korrekt återge färger i bilder.


Ansvar
För att handla hos tvins.com måste du ha fyllt 18 år och vara införstådd med de villkor som gäller för handel hos Tvins.


Tvins är ett registrerat varumärke som opererar under gällande lagstiftning och regler om produktansvar i Sverige och EU.


Tvist - Vid eventuell tvist kommer Tvins.com att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Kundservice – Har du frågor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att skicka e-post till help-se@tvins.comeller ringa på 08-587 610 00